Walking in Istanbul, part 1….Caminando por Estambul, parte 1

Text credits:
http://www.bigboytravel.com/europe/turkey/istanbul/freewalkingtour/

Starting as an ancient Greek settlement called Byzantium, the historic core of Istanbul as also served as the capital of the Roman, Byzantine, and Ottoman Empires. These Empires each controlled huge parts of the World which led to a trove of wealth, riches, and building projects. Huge monuments and mega structures filled the powerful metropolis which still impress tourists today. While unrest and war has altered many of the core sights over the centuries, Old Town Istanbul has remained an amazing melting pot of cultures and architecture that you can’t find anywhere else.

Español
Créditos de este texto: http://www.estambul.es/historia
Historia de Estambul
Estambul, en turco İstanbul, es la ciudad más grande de Turquía y una de las mayores ciudades de Europa. Asimismo es la capital administrativa de la Provincia de Estambul, una de las 81 en que está dividida Turquía. Está dividida por el Estrecho del Bósforo en dos partes, una en Asia y otra en Europa.
Su prodigiosa historia y su permanente actividad económica es debida a su situación entre dos corrientes de civilización: la del Mediterráneo al mar Negro y la de Europa a Asia.
Hasta el año 330 se la denominó Bizancio, y posteriormente, hasta el 1453, Constantinopla. Su actual denominación, İstanbul, le fue otorgada el 28 de marzo de 1930.
Estambul fue la capital del Imperio Romano de Oriente y del Imperio Otomano. El 29 de octubre de 1923 se estableció la República y la capital se trasladó a Ankara.
La gran mayoría de su población es de confesión musulmana, con minorías de cristianos y de judíos. Desde el punto de vista religioso también es la sede del Patriarcado Ecuménico de Constantinopla, cabeza de la Iglesia Ortodoxa.
En 1985 fue declarada Patrimonio de la Humanidad.

2 thoughts on “Walking in Istanbul, part 1….Caminando por Estambul, parte 1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s